Sårad ängel

Jag såg en ängel.
Sliten och förstörd.
Jag började gråta.
Jag var så upprörd

Ängeln hade sår överallt.
Jag tyckte så synd om henne.
Hon låg bara där.
Fastspänd med ett spänne.

Hon log mot mig.
Hon viskade i mitt öra:
Jag är din skyddsängel, om jag dör...
Det var allt jag kunde höra.

Hon dog,
lika så jag.
Allt var hämskt,
en sorglig dag. 

"På natten hände något med mig.
Jag såg ett starkt ljus.
Jag är död pappa, tack vare dig.
Jag finns inte längre i vårt lilla hus"

/// detta var en dröm jag hade, om du scrollar längrwe ner på sidan hittar du en till dikt om döden. Det är samma flicka som det här handlar om. Flickan blev så slagen av sin pappa att ängeln inte klarade av att se henne bli sårad så för att flickan skulle klara sig varje gång han slog flickan, så var det som att det var ängeln som blev slagen. Men när ängeln inte klarade mer så dog dom båda. Snacka om mardröm. Och det läskiga är att den kommer om och om igen typ samma fast ändå inte. Läskigt // gossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0